Recenze na knihu: Jak pěstovat Indoor

Recenze na knihu: Jak pěstovat Indoor
Základní publikace od Mr. Josého patří do knihovničky každého growera!

Jak je z názvu patrné, kniha Jak pěstovat indoor se zabývá problematikou pěstování rostlin pod umělým osvětlením v uzavřených prostorech, takzvaným indoor pěstováním. Popisuje tuto moderní metodu od začátku až do konce, velmi detailně a se všemi souvislostmi. Můžeme ji považovat za praktického průvodce světem indooru, a to jak po stránce výběru jednotlivých komponent pěstírny a zvolení vhodného způsobu pěstování, tak po stránce samotné realizace, celého průběhu od zasetí až po sklizeň.

Kniha „Jak pěstovat Indoor“ je velmi obsáhlá, má bezmála 340 stran, což na první pohled ukazuje na velkou složitost a nevhodnost pro začátečníky. Opak je ale pravdou – je vhodná – ne, dovolím si říct, že je nutná hlavně pro začínající pěstitele. Díky ní mohou právě oni eliminovat většinu zbytečných začátečnických chyb, neztrácet s nimi čas a své umění potom zdokonalovat a vylepšovat. Ale i pokročilejší groweři zde najdou potřebné informace, například vzorce na přesné výpočty síly osvětlení a ventilace a mnoho dalšího.

Knihu Nula, nula, nula si můžete koupit zde za 299 Kč.

Rozdělení na kapitoly je velmi přehledné, autor postupuje od základních souhrnných informací, přes potřebné vybavení v závislosti na specializaci způsobu pěstování, stavbu pěstírny a rozložení vybavení v prostoru, správné nastavení všech komponent (osvětlení, ventilace, závlaha...), volbu substrátů, nádob, hnojiv, až po popisy škůdců a nemocí. V další části autor popisuje samotný průběh pěstebních cyklů včetně různých technik zastřihávání a dalších metod řízení růstu. Některé odstavce jsou vhodně ilustrovány fotografiemi či nákresy, což umožňuje lépe pochopit předkládané informace.

Nebudu se tajit s názorem, že takovou knihu měl někdo napsat již dávno. Že takovou knihu by měl mít v povinné výbavě každý, kdo to s indoor pěstováním myslí alespoň trošku vážně. A že bych si přál, aby taková kniha měla vysokou prodejnost, protože podle mě může pozvednout úroveň českých a slovenských pěstitelů na vyšší úroveň. Je to jako základní škola, jen nebýt líný a získané informace správně praktikovat.

Autor: Roman Veselý
Zdroj: magazin-legalizace.cz

Odeslat článek známému   Vytisknout